No pirmā acu uzmetiena Facebook reklāmu pārvaldīšana šķiet samērā vienkārša, ja ir zināšanas par to pamatiem. Izveido reklāmu kontu, kampaņu, pievieno bankas karti un aidā! It īpaši uzņēmumos, kur jau ir mārketinga komanda, lēmums nodot tās rokās arī reklāmu kampaņu pārvaldību varētu šķist pavisam vilinošs...

Patiesībā reklamēšana Facebook prasa noteikta līmeņa zināšanas un pieredzi, ko liela daļa in-house mārketinga komandu īsti nevar iegūt, jo tām jātiek galā ne tikai ar reklāmām, bet arī ar citiem mārketinga uzdevumiem.

Pārvaldot Facebook reklāmas in-house, uzņēmumi riskē pieļaut vairākas kļūdas, kas var potenciāli pasliktināt reklāmu kampaņu rezultātus un efektivitāti. Tas, protams, nenozīmē, ka in-house komanda nevar veiksmīgi pārvaldīt reklāmu kampaņas ar īstajiem resursiem.

Daudzi no uzņēmumiem, kad sākam ar tiem strādāt, atzīst, ka mēģinājuši paši, taču saskārušies ar dažādām problēmām. Viņi meklē palīdzību, lai sakārtotu un uzlabotu reklāmu kampaņas. Šeit ir 7 problēmas, ar kurām visbiežāk sastopamies šajās situācijās. 

1. Nepareiza mērķauditorijas izvēle

Atveram Facebook reklāmu kontu, apskatām pagājušajā nedēļā palaistās kampaņas un…. Tukšums. Nu, ne gluži, mums ir tūkstošiem impressions, esam sasnieguši tūkstošiem cilvēku, taču neviens nav veicis pirkumu. Kas pie vainas? Ļoti iespējams, ka reklāmas vienkārši nesasniedz īstos cilvēkus. Sievietei, kas aizraujas ar gatavošanu un interjeru, visticamāk, jaunas personālā datora komponentes nebūs vēlmju saraksta augšgalā.

Ļoti svarīgi, lai reklāmas sasaniegtu cilvēkus, kas tiešām ir ieinteresēti piedāvājumā. Bieži vien uzņēmumi nespēj precīzi atlasīt savu mērķauditoriju, tāpēc reklāmas nesasniedz cilvēkus, kuriem šis piedāvājums būtu aktuāls. Aģentūras, savukārt, spēj izmantot vairākus informācijas avotus un veiksmīgāk atlasīt mērķauditoriju, balstoties uz pieredzi ikdienā pārvaldot reklāmu kampaņas.pexels-david-underland-10505737-jpeg

 

2. Reklamēšana “uz aklo”

Facebook piedāvā dažādus veidus, kā izsekot reklāmu rezultātiem, kā arī dažādas darbības (events), uz kurām optimizēt kampaņas. Ja kampaņu rezultātiem netiek sekots līdzi, mārketinga speciālistiem nav ne jausmas, cik efektīvas ir kampaņas. Rezultātā, ja kāds uzdotu jautājumu par reklāmu rezultātiem, nav konkrētas atbildes. Uzņēmumam nav ne jausmas par reklāmu efektivitāti un reklāmu investīciju atdevi.

Pēc mūsu domām, reklāmu uzstādīšana bez iespējas izsekot to rezultātiem ir gluži kā naudas dedzināšana. Strādājot ar katru no klientiem, vienmēr pārliecināmies, ka izsekošana funkcionē kārtīgi, kā arī uzstādām papildu izsekošanas events, ja kampaņu sarežģītība to pieprasa.

 

3. Reklāmas noved nekurienē

Nereti redzam pieeju, kad izvēlētais links no reklāmas ved uz galveno lapu vai kataloga lapu, nevis konkrētu produktu. Kāpēc tā ir kļūda? Iedomājamies situāciju. Esam publicējuši reklāmu, kurā pārdodam sarkanas kafijas krūzes un kā reklāmas saiti ievietojam mājaslapu, nevis konkrētā produkta lapu. Cilvēks, kas uzspiedīs uz reklāmas, aizies uz mājaslapu un… redzēs nevis sarkanu krūzi un pogu “iegādāties”, bet spilvenus, dārza krēslus un visu pārējo, ko konkrētais uzņēmums pārdod. Tagad, lai tiktu līdz krūzei, lietotājam tā jāatrod produktu sarakstā vai ar meklētāja palīdzību. Rezultāts ir 3 - 5 liekas darbības, lai tiktu līdz produktam. Un, tā kā mēs esam ļoti nepacietīgi, tad, visticamāk, lielākā daļa no cilvēkiem padosies un aizvērs lapu.

Strādājot ar ekomercijas lapām vienmēr iesakām izmantot konkrēta produkta lapu atbilstošā produkta reklāmā. Tādējādi lietotājs uzreiz nonāk tur, kur viņš vēlas, lai varētu iegādāties šo produktu. Tālāk jau varam izveidot arī reklāmas, kas parādīs šo konkrēto produktu atkal šim cilvēkam, ja viņš nebūs to iegādājies, izmantojot produktu katalogu un dinamiskās Facebook reklāmas.

 

4. Pārāk maz testēšanas

Kā gan uzzināt, vai reklāma strādās, ja to nepārbaudi? Nekā, it īpaši Facebook. Vienmēr vari izdarīt izglītotu minējumu, taču garantiju šajā procesā nav. Katra reklāma saņem citu atbildes reakciju, balstoties uz tekstu, attēlu un dizainu. Viena no galvenajām problēmam, ko ievērojam reklāmu kontos, ir pārāk maz testu veikšana. Kopš Apple daļēji pielika punktu lietotāju izsekošanai, ir vēl svarīgāk atrast labāko reklāmas versiju, labāko teksta versiju un iedot Facebook pašu labāko iespēju iegūt labus rezultātus. Tāpat tādi sīkumi kā nedaudz izmainīta teikuma struktūra reklāmā vai pirmās divas sekundes video materiālā var pārvērst neveiksmīgu reklāmu veiksmes stāstā.

Mūsu ieteikums ir regulāri testēt dažādas reklāmu versijas un elementus. Ikdienā gan nelietojam FB iebūvēto A/B testu funkciju, bet vienkārši veidojam vairākas reklāmu versijas atsevišķā reklāmu kampaņā, kurās variējam tekstus, vizuālo materiālu, pirmās video sekundes, call-to-action un citus reklāmu elementus. Kad esam atraduši labāko kombināciju, tad tālāk sākam to reklāmu lietot arī galvenajās reklāmu kampaņās. Pastāv vairāki veidi, kā veikt testus un katram ir savi plusi, mīnusi, tomēr svarīgākais ir vienkārši veikt šos eksperimentus un iegūt datus, lai uzņēmums var izdarīt secinājumus un uzlabot efektivitāti nākotnē.

 

5. Facebook reklāmu politikas ignorēšana

Facebook ir vairāki noteikumi un ierobežojumi par to, kas drīkst un nedrīkst tikt izmantots reklāmās. Piemēram, Facebook brandinga izmantošana, cilvēka personīgo īpašību minēšana, pirms un pēc lietošana utt. Uzņēmumi, kas neievēro šos noteikumus, riskē ar reklāmu konta vai biznesa konta bloķēšanu. Ne reizi vien esam redzējuši bloķētus reklāmu kontus, jo netika ievēroti Facebook reklāmu noteikumi. Tādā gadījumā process, lai atgūtu piekļuvi, var būt garš un mokošs. Atsevišķos gadījumos pat kontu vairs nav iespējams atgūt. 

Mūsuprāt, ir svarīgi ievērot visus noteikumus, lai reklāmas netiktu nejauši pārtrauktas, ja Facebook attopas, ka esam ko pārkāpuši. Vislabākais veids, kā sasniegt labākos rezultātus ir nevis mēģināt apiet Facebook politiku, bet tieši reklamēt tās ietvaros. Kā atrast šo vidusceļu, izmantojot saturu, kas gandrīz pārkāpj robežas, bet tomēr tiek atļauts platformā? Vienīgā atbilde uz šo ir laiks, pieredze, testi un nedaudz veiksmes.

 

osman-rana-DHMlx0Osvg8-unsplash-jpg

 

6. Zemas kvalitātes vizuālais saturs

2022. gadā zemas kvalitātes saturs vienkārši nav pieļaujams. Tagad jau ar viedtālruni pat varam izveidot patiešām kvalitātīvu materiālu, 4k video, makro fotogrāfijas utt, tā kā šeit tiešām nav attaisnojumu. Vizuālais saturs ir svarīga panākumu atslēga Facebook reklāmās. Bieži vien galvenais iemesls, kāpēc lietotājs izvēlas uzspiest uz reklāmas ir attēls vai video. Labs vizuālais un slikts teksts ir labāk kā slikts vizuālais materiāls un labs teksts. Cilvēki pirmo ierauga vizuālo materiālu un tad tikai tekstu, tāpēc tā arī ir svarīgākā reklāmas daļa.

Šī iemesla dēļ ir svarīgi izmantot mērķauditorijai saistošu vizuālo materiālu katrā reklāmā. Iesakām izvairīties no stock attēliem un izmantot krāšņas, unikālas bildes, kas labi reprezentē uzņēmumu, lai sasniegtu labākos rezultātus. Noteikti iesakām iedziļināties un uzzināt vairāk arī par UGC (user generated content), jo šāda veida saturs mēdz ienest lieliskus rezultātus, it īpaši B2C produktiem vai pakalpojumiem. Šeit vari uzzināt mūsu domas par UGC Latvijā.

 

7. Pārāk sarežģīts reklāmu saturs

Protams, Tavam produktam ir 13 īpaši režīmi ar 5 dažādām īpašībām, kas mainās Mēness fāzes, vēja ātruma un saules staru stipruma ietekmes rezultātā. Jā, tieši tik dīvaini dažreiz var šķist produktu vai pakalpojumu apraksti reklāmās, kad tos rakstījuši cilvēki, kas strādā ar produktiem ikdienā. Problēma? Lielākajai daļai nav ne jausmas, ko tas vispār nozīmē. Un kā gan iespējams iegādāties produktu, kas Tevi padara vairāk apjukušu nekā atrisina Tavu problēmu? Nekā, tieši tā.

Mūsu ieteikums ir reklāmās izteikties pēc iespējas vienkāršāk. Vienkāršos vārdos, vienkāršā valodā, lai pat pamatskolnieks saprastu, kāpēc viņam vajag produktu X. Jo skaidrāk saprotams reklāmas saturs, jo lielāka iespēja, ka lietotājs izlems Tev par labu un iegādāsies produktu.

Neesi pārliecināts, vai pieļauj kādu no šīm kļūdām? Vai vienkārši vēlies, lai kāds atbrīvo Tevi no uzdevuma izveidot un uzstādīt veiksmīgas Facebook reklāmas? Ar TRY Dig palīdzību vari īstenot savus digitālo reklāmu plānus un izvairīties no augstāk minētajām kļūdām. Varam parūpēties gan par reklāmu kampaņu uzstādīšanu, gan arī reklāmu materiāla izveidi, atbrīvojot Tevi no stresa par Facebook reklāmām. Varēsi koncentrēties uz citām, uzņēmumam svarīgākām lietām.

Piesakies digitālā mārketinga stratēģijas auditam un uzzini, kā vari iegūt vairāk no savām reklāmām: Digitālā mārketinga audits.