Kā pārvērst lapas apmeklētāju klientā? Kā uzlabot lapas pārdošanas rādītājus? Kas motivē lietotājus rīkoties? Uzzini atbildes uz šiem un citiem jautājumiem par konversijas ceļu šajā bloga rakstā.

Kas ir konversijas ceļš?

Konversijas ceļš ir process, kura laikā mājaslapas apmeklētāji kļūst par potenciālajiem klientiem vai klientiem. Šis ceļš sastāv no vairākām darbībām, ko uzņēmums veic, lai veicinātu pārdošanas rezultātus. Vienkāršiem vārdiem, ja mēs zinām lietotāja konversijas ceļu, tad mēs varam izsekot katrai darbībai no paša sākuma, ko šis lietotājs veica, un tās optimizēt, uzlabot.

Lai izveidotu efektīvu konversijas ceļu, jāzina mērķauditorijas intereses, demogrāfija un vajadzības. Svarīgi arī saprast, ka visiem uzņēmumiem šis ceļš nebūs vienāds, katrs no soļiem nederēs katram uzņēmumam.

Tomēr, lielākā daļa potenciālo klientu konversijas ceļu sastāv no:

  • Piezemēšanās lapas;
  • Aicinājuma uz rīcību (CTA);
  • Piedāvājuma;
  • Paldies lapas.

Apskatīsim, kā katrs no šiem soļiem ietekmē konversijas ceļu.

Piezemēšanās lapa: šī lapa ievāc apmeklētāja informāciju, piemēram, kontaktinformācija, vārds, uzvārds vai vecums utt.

Aicinājums uz rīcību (CTA): CTA motivē lietotājus rīkoties. Tā ir daļa no lapas, visbiežāk pogas formā, kas motivē lietotāju spert nākamo soli tuvāk lēmuma pieņemšanai.

Piedāvājums: satura piedāvājums ir jebkas, kas motivē lietotāju atstāt informāciju apmaiņā pret ko vērtīgu. Tā var būt e-grāmata, veidlapa, paraugs, pamācība vai kāds cits produkts.

Paldies lapa: šī lapa ir pieklājīgs veids, kā pateikties lietotājam par konkrētās darbības izdarīšanu, piemēram, pieteikuma veidlapas aizpildīšanu.

Tātad, rezultāts ir šāds:

  • Lietotājs apmeklē mājaslapu un apskata saturu.

  • Uzspiež uz aicinājuma uz rīcību (CTA) un nokļūst piezemēšanās lapā.

  • Tālāk pieņem lēmumu atstāt kontaktinformāciju veidlapā, lai saņemtu piedāvājumu.

  • Aizpildot veidlapu šis lietotājs kļūst par potenciālo klientu (lead).

  • Visbeidzot, lietotājs nonāk paldies lapā.

 

Kāpēc izveidot konversijas ceļa pārskatu?

Viens no galvenajiem mārketinga speciālistu uzdevumiem ir pārvērst apmeklētājus potenciālajos klientos. Īpaši svarīgi tas ir uzņēmumos, kas balstās tikai uz digitālo vidi, lai iegūtu klientus, piemēram, e-komercijas uzņēmumos. Lai uzdevumu paveiktu, palīdz pārdomāts mārketinga saturs.

Viens no modeļiem, ko vari pielietot, lai pielāgotu saturu, ir AIDA (attention-interest-desire-action). Šis modelis ieskicē stratēģiju un sadala mērķauditoriju vairākās daļās, koncentrējoties uz svarīgāko katrā no tiem. Lai arī ko Tu piedāvātu, klientu ceļam ir jābūt pārdomātam un intuitīvam, lai viņi rīkotos tā, kā Tu vēlies. Vēlies pārliecināties par savas mājaslapas lietojamību?


Papildus atbilstošam saturam, vajag arī optimizēt konversijas ceļu. Tikai tad šīs darbības būs efektīvas un ģenerēs potenciālos klientus. Vienkāršos vārdos, potenciālie klienti var kļūt par klientiem nākotnē un palīdzēt uzņēmumam augt. Tā kā katram uzņēmumam vajadzīgi klienti, tad vajadzīgi arī potenciālie klienti. Lai konversijas ceļu varētu optimizēt, vispirms jāizveido tā pārskats.

 

planning

 

Konversijas ceļa pārskats

Tam jābūt detalizētam un skaidri saprotamam. Ar aizvien lielāku konkurenci digitālajā vidē, lietotājiem ir ļoti viegli novirzīties no konversijas ceļa, tāpēc svarīgi analizēt katru ceļa sastāvdaļu. Cilvēki pavada sekundes vai milisekundes lapā, tāpēc tagad šī ceļa optimizēšana ir vajdzīga vairāk kā jebkad agrāk. Konversijas ceļu vari apskatīt arī izmantojot Google Analytics path exploration atskaiti. Svarīgi atrast katru no šī ceļa posmiem un analizēt to rezultātus, lai pakāpeniski uzlabotu visa ceļa rezultātu kopā. Vari izmantot kādu rīku interneta pārlukā, vai arī vienkārši papīra lapu un pildspalvu, šeit galvenais ir rezultāts - pārskatāms un viegli saprotams konversijas ceļš.

Kādi soļi jāsper, lai izveidotu efektīvu konversijas ceļu? Tālāk apskatīsim galvenās konversijas ceļa sastāvdaļas, kas parasti iegūst labus rezultātus.

 

Izveido augstas kvalitātes saturu

Pirmais solis ir saturs. Labā ziņa - Tu vari atrast daudz satura, kas var Tev palīdzēt ar uzņēmuma mārketingu un sava satura izveidi. Panākumu pamatā ir kvalitatīva un vērtīga satura izveidošana apvienota efektīvu stratēģiju. Saturam vajadzētu būt optimizētam, lai tas piesaistītu cilvēku uzmanību. Saturs mūsdienās ir visur, epastā, uznirstošajos logos, reklāmās utt. Tu un arī Tavi klienti tiek patstāvīgi bombardēti ar saturu. 

Šis ir ļoti labs iemesls izveidot saturu patiesi vērtīgu un pielāgot mērķauditorijai, viņu vēlmēm/vajadzībām. Jo vairāk vērtīga satura viņi saņems no Tevis, jo lielāka iespēja, ka tas trāpīs desmitniekā. Piemēram, lietotājs apmeklē Tavu lapu un viņi ievēro saturu, kas viņam tieši šajā mirklī ir aktuāls un atrisina kādu problēmu. Cilvēki labi atceras ko tādu, kas viņiem tiešām ir palīdzējis. Viņi varbūt nemaz nezina par Tavu uzņēmumu vai produktiem, bet apmeklē lapu tikai tāpēc, ka Tavs saturs atrisināja kādu viņiem svarīgu problēmu. Un tā nebūt nav slikta situācija, tieši otrādi. Regulāri lietotāju apmeklējumi ļauj uzlabot mājaslapas organisko redzamību un arī ievākt vairāk datu par mājaslapas un tās satura efektivitāti.

 

conversion-journey

 

Pārliecinies, ka piezemēšanās lapas ir aktuālas auditorijai

Nākamais solis - apmeklētājs ir iepazinies ar piedāvājumu un nonācis piezemēšanās lapā. Tagad piezemēšanās lapai ir jāparūpējas par nākamo soli. Tātad, kas vispār ir piezemēšanās lapa

Piezemēšanās lapa ir veidota, lai ievāktu informāciju vai motivētu lietotāju spert nākamo soli. Tā var iekļaut kontaktinformācijas veidlapu, bet var nebūt limitēta tikai ar to. Bet, protams, tajā ir saturs, kas ir pielāgots mērķauditorijai un tās mērķiem. Lapās parasti redzamas veidlapas, kuras lietotāji aizpilda, lai saņemtu piekļuvi satura piedāvājumam.

 

Veidlapa apmaiņā pret saturu

Vai apmeklētājs būs ieinteresēts bezmaksas informatīvā materiālā apmaiņā pret veidlapas aizpildīšanu? Uzzināt, kas strādā, var būt samērā liels izaicinājums, tāpēc bieži vien labākais veids, kā pārliecināties, ir testēt.

Vari veikt tirgus izpēti, lai uzzinātu, kādi pašlaik ir populārākie risinājumi un izveidot unikālu piedāvājumu, kas ir līdzīgs esošajiem, tikai vēl labāks. Bet vienīgais veids, kā patiesi uzzināt rezultātus, ir izveidot testu. Svarīgi atcerēties izveidot veidlapu, kas ir ērti lietojama, viegli pārskatāma un ar skaidru aicinājumu rīkoties (CTA).

 

Iekļauj uzmanību piesaistošu aicinājumu rīkoties

Aicinājums rīkoties parasti ir lapā izceltas pogas veidā, kas kalpo kā loģisks nākamais solis apmeklētājiem. Tas aizved uz piezemēšanās lapu, kura sāk konversijas procesu. 

Lai aicinājums rīkoties pievērstu uzmanību, jāpārliecinās, ka tas novietots īstajā vietā un saskan ar uzņēmuma kopējo vestījumu. Tā galvenais mērķis ir ģenerēt klikšķus un aizvest lietotāju uz nākamo soli, piezemēšanās lapu. 

Padarīt šis pogas pievilcīgākas vari, izmantojot citas krāsas vai vārdus, kas motivē rīkoties. Pārliecinies, ka tā izceļas. Ja lietotājiem būs grūti to atrast, pastāv liela iespēja, ka viņi padosies un pametīs lapu, kā rezultātā konversijas process tiks pārtraukts vai nemaz netiks uzsākts.

 

No kā vajadzētu izvairīties konversijas ceļā?

Lai gan izveidot konversijas ceļu varētu šķist vienkārši, var nākties piestrādāt pie dažādiem svarīgiem faktoriem, lai lietotāju neaizbiedētu. 

Šeit ir daži galvenie elementi, no kā vajadzētu izvairīties konversijas ceļā:

Clickbait vai maldinoši virsraksti

Lietotāju uzmanība ir ļoti vērtīga, tomēr iesakām izvairīties no maldinošiem virsrakstiem saturā. Šokējoši virsraksti iegūs vairāk uzmanības, bet tas nenesīs daudz kvalitatīvu rezultātu Tavam produktam vai uzņēmumam. Atceries, ka mērķis ir piesaistīt lietotājus, kas pabeigs konversijas procesu, nevis apstāsies pirmajā lapā.

Virsrakstam jābūt savienotam ar mērķauditorijas vēlmēm un interesēm. Parasti vienkārša pieeja strādā vislabāk, izmanto vienkāršu valodu, pat nedaudz slenga netraucēs, kamēr vien Tavs potenciālais klients varēs to uztvert. Pārliecinies, ka saturs ir bez gramatikas un valodas kļūdām, tādi šķietami sīkumi būtiski ietekmē lietotājus.

 

Pārpildītas piezemēšanās lapas

Pirmais iespaids ir ļoti svarīgs, ja runājam par lapas dizainu. Pārāk daudz informācijas lapā atstās sliktu iespaidu. Viens klikšķis un boom, lietotājs ir pilnīgi apmaldījies lapā un vēlas to pamest. Pārāk daudz slāņu, uznirstošo logu un baneru parasti pasliktina lapas konversijas rezultātus un iznieko lietotāja laiku. Ja Tu tā padomā… cik reižu pēdējās nedēļas laikā nesagaidīji, kad lapa pilnībā ielādēsies, vai arī Tev apnika uznirstošo logu gūzma? Man, personīgi, tā notiek vismaz reizi dienā. Katru reizi uzņēmums zaudē savu potenciālo klientu un peļņu.

 

Konversijas ceļi & Google Analytics

Kad konversijas ceļš ir izveidots, pienāk laiks uzzināt tā efektivitāti. Tev jāzina, vai tas strādāja, piesaistīja potenciālos klientus, vai arī nē. Ir svarīgi zināt, kurā solī lietotāji procesu pārtrauca un pameta lapu. Šo informāciju vari detalizēti apskatīt Google Analytics atskaitēs. Analītikas datos uzzināsi arī citus datus par mājaslapas veiktspēju, lietotāju darbībām un satura rezultātiem. Daži uzņēmumi pat izmanto Google Analytics, lai izsekotu pārdošanas datiem. 

Izsekošana arī var palīdzēt Tev saglabāt kontaktu ar potenciālajiem klientiem, līdz tie kļūst par klientiem.

 

Konversijas ceļa optimizācijas stratēģijas

Kad saproti konversijas ceļus un izvēlies vienu savam uzņēmuma, vari to optimizēt. To vari darīt ar sekojošiem soļiem:

  • Saturs: saturam ir jāatbilst kontekstam. Tam jābūt saistošam, kvalitatīvam un vērtīgam.
  • Piezemēšanās lapa: piezemēšanās lapai jābūt pielāgotai lietotāja vēlmēm un vajadzībām. Dizainam un lapas saturam ir liela nozīme.
  • Aicinājums uz rīcību (CTA): CTA jāatbilst uzņēmuma vēstījumam (messaging) un arī jāiederas piezemēšanās lapas dizainā.

 

Lietotāju testēšana

Pats svarīgākais ir pētīt lietotāju darbības un uzvedību. Tas palīdz optimizēt stratēģijas, balstoties uz datiem un faktiem. Citādāk viss, ko dari, ir vienkārši minēšana, kas var gan nostrādāt, gan nenostrādāt Tavam uzņēmumam.

Vari arī izmantot digitālā mārketinga ekspertu, piemēram, TRY Dig Latvia, palīdzību, kas var piesaistīt lietotājus Tavai lapai. TRY Dig izmanto izaugsmei pielāgotas stratēģijas, kas sniedz mērāmus rezultātus un sekmē labus konversijas rezultātus.

 

Klientu profilu izveide

Kad esi savu izpēti pabeidzis, vari sadalīt lapas apmeklētājus vairākās grupās. Šīs grupas sauc par “klientu profiliem”. Profilu izveidi vari balstīt uz profesijām, demogrāfiju, dzīvesstilu, attiecību statusu, ienākumiem, sociālo statusu, interesēm u.c.

 

Kā konversijas ceļa izpratne palīdz?

Konversijas ceļi ir kritiski, lai pārvērstu mājaslapas apmeklētājus par potenciāliem klientiem. Tomēr tas nav garantēts ceļš, kā iegūt jaunus klientus. Daudzi šo ceļu pārtrauc pusē. 

Lai padarītu konversijas efektīvas, mārketinga speciālistiem jāizprot lietotāji un kurā pirkšanas ceļa posmā tie atrodas. Tas palīdz pielāgot procesu atbilstoši pircēja statusam.

Vai meklē mārketinga speciālistus, kas Tev var palīdzēt?