Katram uzņēmumam vajadzīgs mārketings. Mārketings ir saikne, kas savieno potenciālo klientu ar uzņēmumu, bez tā bieži vien uzņēmumu vispār nevarētu atrast. Labās ziņas ir, ka tagad esam nonākuši līdz laikam, kad vairāk un vairāk uzņēmumu apzinās mārketinga svarīgumu kopējā biznesa izaugsmē. Viens no pirmajiem jautājumiem, kad uzņēmums to apzinās, ir izvēle starp aģentūru vai in-house mārketinga komandu.

Katram no variantiem ir gan plusi, gan mīnusi. Pat mēs kā aģentūra objektīvi redzam, ka nav viena pareizā atbilde katram uzņēmumam. Tomēr mēs ticam, ka bieži vien izvēlēties strādāt ar aģentūru ir izdevīgāk izmaksu, laika un rezultātu ziņā.

Nevari izlemt starp sadarbību ar aģentūru vai in-house komandas izveidošanu? Lasi tālāk, kur apskatīsim plusus un mīnusus katrai no opcijām.

 

Kādas ir uzņēmuma prioritātes?

Domājot par šo lēmumu, ir svarīgi sākt ar pašu uzņēmumu. Šis ir ļoti vienkāršs jautājums, kas palīdzēs izdarīt pareizo izvēli. Daudzi uzņēmumi meklē risinājumu ar sekojošajiem kritērijiem:

  • Plaša iepriekšējā pieredze, kas pierāda spēju efektīvi sasniegt rezultātus
  • Pieejama un pienesumam atbilstoša cena
  • Spēja novērtēt uzņēmumu un tā prioritātes
  • Vēlas ilgstošu un ciešu sadarbību
  • Piedāvā dažādus pakalpojumus un vērtības, lai nodrošinātu digitālo tehnoloģiju risinājumus no A līdz Z

Labās ziņas (kas gan nepalīdzēs tev vieglāk pieņemt šo lēmumu) - šo visu noteikti var atrast gan aģentūrā, gan in-house komandā. Bet, visticamāk, aģentūra spēs to pastāvīgi un ilgstoši nodrošināt augstā kvalitātē.

 

Plusi un mīnusi darbam ar in-house mārketinga komandu

Apsver domu par in-house mārketinga komandu? Apskati šī lēmuma plusus un mīnusus.

Plusi

Sāksim ar pozitīvo!

Komandu grafiki sakrīt

Viens no lielākajiem plusiem in-house mārketinga komandā ir, ka darbinieki visticamāk strādās līdzīgā grafikā kā pārējās uzņēmuma komandas. Piemēram, ja visi darbinieki uzņēmumā strādā 8 stundas dienā un vismaz 4 no tām ir starp 10 un 14, tad būs samērā viegli vienoties par tikšanās laiku, kas derēs visiem. Sadarbība starp dažādām uzņēmuma komandām ir vieglāka, jo komandas ir pieejamas vienā laikā.

Personāla izaugsme

Vēl viens pluss: tu vari investēt specifiskos treniņos un kursos katram komandas biedram, kas būs noderīgi tieši tavā uzņēmumā un situācijā. Tas var būt dārgi (yes, tiešsaistes konferences un kursi katram darbiniekam mēdz izrādīties samērā dārgs prieks), bet tas dod tev iespēju pielāgot komandas attīstības virzienu.

Mīnusi

In-house komandas plusiem nav ne vainas, bet, protams, ir arī savi mīnusi. Šie ir būtiskākie:

Personāla atlase ir dārga

Jāņem vērā personāla atlases izmaksas, treniņu izmaksas, nodokļus, papildus labumi darbiniekiem utt. Šis nav gluži vienkāršs mēneša maksājums par padarīto. Katrs darbinieks arī ir limitēts ar to, ko viņš spēj izdarīt sava darba laikā. Tas var padarīt daudzu darbinieku pieņemšanu, kas varētu tikt galā ar darba apjomu, par sarežģītu problēmu. Jāņem vērā arī, ka mārketings nepārtraukti mainās, tāpēc vajadzīgi regulāri treniņi un apmācības, kas sadārdzina izmaksas vēl vairāk.

Ir viegli palielināt komandu, bet… ne samazināt

Ir pienākusi gada labākā sezona, Melnā Piektdiena, Ziemassvētki tuvojas, un tu vēlies palielināt savu mārketinga komandu, lai spētu pārvaldīt lielākas kampaņas un sasniegtu labākus rezultātus. Sacīts - darīts.

Bet.. tagad labākā sezona ir garām. Tu attopies ar divreiz lielāku komandu nekā vajadzīgs nesezonā. Tā nav vienkārša situācija, jo tad, diemžēl, nākas atvadīties no komandas daļas kam noteikti nav pozitīvas sekas uz gaisotni uzņēmumā. Aģentūru pakalpojumu apjomu, savukārt, vari palielināt un samazināt bez problēmām, kā arī neviens nezaudē darbu.

 

Patiesa darbinieku lojalitāte ir grūti atrodama

Darbinieki darīs to, kas ir pats labākais viņiem… kas, galu galā, ir lieliska īpašība mūsu kultūras labā, bet nav pārāk izdevīgi darba devējiem. Tev var būt pats labākais darbinieks, kuru esi atalgojis, trenējis un atbalstījis kā vien spēji, bet viņš saņem labāk apmaksātu piedāvājumu no cita uzņēmuma vai vienkārši lomu, kas viņa dzīvē iederas labāk un… Tava investīcija vairāku desmitu tūkstošu apmērā tagad atrodas citā uzņēmumā.

Uzturēt zināšanas un prasmes augstā līmenī ir sarežģīti

Teiksim, tavā mārketinga komandā ir 10 cilvēki. Un kā jau in-house komandā, katram no viņiem ir vairāki pienākumi dažādos mārketinga aspektos. Tas ir lieliski, bet rezultātā mārketinga komanda var saskarties ar dažām būtiskām problēmām:

  • Grūtības izveidot jauna veida saturu, piemēram, pārdošanas epastus ar augstu konversijas līmeni, jo iepriekš sūtīti tikai informatīvi materiāli.
  • Trūkst pieredzes, lai identificētu pareizos atslēgvārdus bloga rakstiem un piezemēšanās lapām.
  • Ir pieredze ar iepriekš veidotām Google reklāmu kampaņām, bet nav ne jausmas, ko darīt ar jaunumiem kā, piemēram, Google Performance Max.

Mārketinga pasaule ir milzīga un pastāvīgi mainās, tāpēc regulāri sasniegt labus rezultātus ar in-house komandu mēdz būt tiešām izaicinoši.

Lielas izmaksas par dažādiem rīkiem un treniņiem

Ja noalgo sociālo tīklu mārketinga speciālistu, droši vien viņiem pašiem būs savs sociālo tīklu pārvaldīšanas rīks, ko viņš izmantos tavam kontam. Viņi izveidos vizuālo materiālu ar savu programmu, kā arī izmantos atslēgvārdu izpētes rīkus, lai optimizētu tekstu.

Ja veido in-house mārketinga komandu, tas viss būs jāsedz uzņēmumam, un tas var izmaksāt vairākus tūkstošus katru mēnesi.

 

Plusi un mīnusi sadarbībai ar aģentūru

Jā, šeit pavisam noteikti mēs nevaram šeit būt pilnīgi 100% objektīvi, bet centīsimies pēc labākās sirdsapziņas. Ja godīgi, tad mēs ticam, ka mārketinga pakalpojumi no aģentūras ir labāks risinājums lielākajai daļai uzņēmumu.

Plusi

Esi gatavs plusiem? Sāksim!

Pieeja katras jomas ekspertiem

Sadarbojoties ar respektablu aģentūru, katrs no cilvēkiem, kas strādās ar tava uzņēmuma kampaņām, būs eksperts konkrētajā jomā un ar vērā ņemamu iepriekšējo pieredzi. Mūsu eksperti nevalkā katrs 10 cepures, bet strādā konkrēti tikai ar uzdevumiem savā jomā un ir tiešām labi tajā, ko dara.

Plašs prasmju un kompetences loks

Kad strādā ar aģentūru, kas piedāvā vairākus pakalpojumus (piemēram, digitālais mārketings, UX, izstrādāšana, Hubspot), tad saņem pieeju milzīgai resursu un iespēju dažādībai no ekspertiem un profesionāļiem katrā jomā. Neatkarīgi no tā, kādus digitālos izaicinājumus sastapsi, aģentūra spēs to risināt.

TRY piedāvā digitālos risinājumus visa klientu ceļa garumā, no A līdz Z. Gan izstrādāšanu, gan UX, gan mārketingu, kopumā pilna servisa pakalpojumus ekomercijā.

Aģentūrām ir daudz vairāk datu

In-house mārketinga komandai var būt pieredze, kas gūta iepriekš strādājot ar citiem zīmoliem, kā arī piekļuve tava uzņēmuma iepriekšējiem datiem. Tas ir labs sākums.

Taču aģentūrai pieejamo datu apjoms ir daudz reižu lielāks. Mēs strādājam ar vairākiem desmitiem klientu reizē, esam iepazinušies ar simtiem case studies. Un aģentūrām arī ir tieša pieeja un kontakti dažādās platformās un resursos, kas padara kompleksu problēmu risināšanu daudz ātrāku un efektīvāku.

Mums ir sistemātisks un definēts process

Tu vēlies uzlabot Google reklāmu rezultātus, bet… vai tu zini, kādus konkrētus soļus jāsper, lai to izdarītu? Mēs zinām. TRY ļoti augstu vērtē sistēmātisku pieeju un procesus, lai iepazītu katru individuālo situāciju un uzņēmumu, un pēc tam izveidotu efektīvas kampaņas vai arī optimizētu esošās.

Mūsu komandas ir zinošas un vienmēr gatavas rīkoties

Tu nemaksā par darbiniekiem, tāpēc tev nav jāuztraucas par apmācību izdevumiem. Tas ir mūsu darbs. Mūsu komandas ir sertificētas, apmācītas un tām ir pieejami visi vajadzīgie rīki un programmas, lai varētu sākt strādāt tiklīdz tiek parakstīts līgums. Un, protams, Tev nav jādomā par darbinieku ieguvumiem, apdrošināšanām un visu pārējo.

Mēs dzīvojam šajā nozarē

Tev nav vajadzīgi darbinieki, kas ir abonējuši ziņas no 15 dažādām digitālo ziņu lapām, lai tikai nepalaistu garām izmaiņas algoritmos vai jaunos reklāmu formātos. Mēs burtiski dzīvojam šajā industrijā, tāpēc vienmēr esam informēti par jaunāko un jebkādām izmaiņām.

TRY aģentūra ir Hubspot partneri, mums ir sadarbība ar Google, Facebook, Snapchat, tāpēc saņemam jaunāko informāciju tiklīdz tā ir pieejama, un klienti to var izmantot savā labā vēl pirms to uzzina pārējā pasaule.

 

Mīnusi

Viens no lielākajiem mīnusiem ir fakts, ka daudzas aģentūras sniedz zemas kvalitātes pakalpojumus. Var gadīties sadarboties ar kādu, kas vienkārši cenšas ātri iegūt sev monetāru labumu, bet nedomā par klientu rezultātiem (vai pat nezina, kā vispār tos sasniegt).

Bailes no šādas situācijas ir pavisam aktuālas un loģiskas. Tavam uzņēmumam nevajadzētu būt kādas aģentūras mēneša monetāro mērķu sasniegšanas upurim, tāpēc svarīgi izvēlēties respektablas aģentūras ar iepriekšēju pieredzi, plašu klientu bāzi, kā arī pieejamiem case studies, kas norāda uz ekspertīzi un darbību efektivitāti.

Dažiem arī sākotnējie izdevumi var šķist augsti, tomēr jāpatur prātā, ka investīcija kvalitatīvos digitālos risinājumus ilgtermiņā daudz reižu atmaksājas un sniedz regulāru pienesumu. Ja tā nebūtu, tad ne TRY, ne citas aģentūras nemaz neeksistētu.

 

Kopsavilkums

Tātad, aģentūra vai in-house komanda: kas ir īstais risinājums tev?

Daži uzņēmumi izvēlas abus. Daudz vidēji lieli un lieli uzņēmumi jau ir izveidojuši in-house komandu, kas vienkārši atrod ārējus risinājumus, kad tas nepieciešams, no dažādām aģentūrām. Viņi pārrauga rezultātus, savieno uzņēmumu ar aģentūras speciālistiem un palīdz veiksmīgi īstenot projektus.

Jebkurā gadījumā tagad zini mūsu (gandrīz pilnībā objektīvās) domas par šo tēmu un izvēli starp aģentūru un in-house komandu. Ko izvēlies tālāk, tas ir tikai un vienīgi tavās rokās.

Meklē aģentūru, kas varētu palīdzēt ar digitālajiem risinājumiem Tavam uzņēmumam? TRY ir pieredzes bagāta, respektabla aģentūra, kuras darbs novērtēts ar vairākiem apbalvojumiem.